October 25, 2008

Rumah Terbakar Panggil Bomba


Something interesting happened at my house yesterday.



Okey, suspen tak? Bomba datang tu..



Close up. Bomba dan Penyelamat parking tepi rumah. 



Tapi kenapa diorang macam rilek je? Xpakai jacket n helmet n but? Pastu nape pandang2 atas?



Okey enough of surprises. Hehe. Sebenarnya rumah saya okey je. Xterbakar pun. Masih utuh megah berdiri. Cuma sesuatu dan sebinatang (maafkan Bahasa Malaysiaku) telah menginvasi keharmonian dan kedamaian sekeliling rumahku syurgaku. Dan siapa cakap kena panggil abang2 bomba bila rumah terbakar je?



Sarang tebuan.

Ya, sarang tebuan. Sarang tebuan yang amat besar giler tergantung di salah sebuah pokok di dalam rumahku. Tapi tebuan memang pandai. Mereka membuat sarang nun jauh di atasss pokok lebih tinggi dari tiang lampu. Jadi memang susah jugakla abang2 bomba nak letak tangga yang setinggi itu.



Tapi abang2 bomba berjaya gak.



Persiapan abang bomba untuk musnahkan sarang tebuan itu. Galah, kain, petrol dan sebatang rokok yang diorang tengah hisap. Ye, abang2 bomba bercadang untuk membakar sarang tebuan itu pada malam2 buta. Katanya, tebuan tak nampak time malam. So diorang takleh la nak terbang lari. Ooooo ye ke abang bomba....






Barulah aku berani pergi dekat2 sket. Hehe.



Sekian sahaja cerita suspen pada malam ini. Apa jadi dengan sarang tebuan tadi? Diorang (macam orang la pulak) jatuh dalam longkang tepi rumahku syurgaku pastu matila. Hahaha


Jumpa lagi dalam siri cerita suspen akan datang. Saya teringin untuk membuat entry tentang Ampang Medikal itu yang TAK medikal langsung!

5 comments:

Anonymous said...

Hi darling!pls feel free 2visit us for AUTH COACH n LV bags at amazing price.also available original branded perfumes,cheaper than retail price.tq dear :)

Anonymous said...

oh my, interesting. eh...perasan jugak kewujudan ampang medikal ke???hahahaha. i only notice n watch that drama once...tp end up tak abis tgk...hehehe..buat sakit hati jer..n membebel sorang2 tgk...wekekeke.kelakar n nonsense!

Anonymous said...

aku br tau bomba boleh deal ngan tebuan gak ek..??

hebat..

Anonymous said...

ny neko kawaii : slalu gak naem tgk ampang medikal tu min. sbb nak tgk diorang slalu diagnosis salah. hari tu dpt tgk series yg diorang buat ET terbalik!! it's suppose the other way round haha.

fatiyahh : haah yah bleh je abang2 bomba ni halau tebuan. amek kucing atas pokok pun bleh nye hehe :p

Anonymous said...

naem,
sarang tebuan itu apa?
(maafkan bahasa malaysiaku)

~Our Little Family~