November 25, 2008

Trauma

Well I'm back
Back at KL
Huiks

Aku tanak dah lalui pengalaman traumatik macam tu.
Aku pun tanak Aiman trauma camtu skali.

Sabtu pagi tu dah siap2 nak ke epot. Aku dah peking sume. Dah bagi my last breastfeeding to him. Memang dah mindset nak pegi abeskan my degree n get my Dr. Bila sessi berbye2 dengan Umi, dan adik2, (en.hubby takde, kursus) and last but not least with him, aku dah meleleh2. Bukan sket tau, sampai bengkak mata tersumbat hidung. Padahal dia tido je time tu. Rasa nak cancel je flight. Tanak pegi pun. Tapi aku gagahkan jua kaki tabahkan hati. Lepas kiss Aiman (tu pun kiss skali je sebab dia tido) aku terus masuk LCCT tak pandang belakang dah...

Petang tu aku dah sampai Jogja aku rasa kosong sangat. 
Sunyi. Sepi. Boring. Sucks. Loser. 
Anything negative sume aku rasa. 
Aku benci. Hate. Marah. Rindu. Sedih.
Aku call Mesia tanya Aiman camne. Dia still tido lagi. Ok. Dia tak meragam pape pun.
Aku lega la sket. Aku pegi siap2 nak beli barang n settle things down kat kost lama.

Malam tu aku call lagi Mesia. Aiman cari mak dia. Pusing kiri. Pusing kanan. Dia bising sket2 je. Tapi try bagi susu kat botol dia tanak lagi. "Takpe. Mungkin kalau dia lapar bebetul nanti dia minum la". Hatiku berkata. Mak aku pun kata takpe. Biasala tu baru sehari kena tinggal ngan mak.

Tengah malam aku call lagi. Aiman dah start meragam. Dia tanak minum pun susu. Susu EBM yang aku tinggalkan pun dia tanak. Dia minum air kosong je. Pastu menangis lama2. Time tu Allah je la tahu perasaan aku. Aku dah tak peduli apa dah. Aku nak balik tengok anak aku. Tapi mak aku kata takpe. Skang dia tengah tido. Kita tengok lagi 2-3 hari camne. Kalau takleh gak aku kena balik. Malam tu the first night ever aku tido tanpa Aiman disisi. Aku tido ngan baju busuk dia. AKu cium baju n stokin dia. Everytime aku bau baju dia, mesti aku nangis. Aku nak anak aku...

Kul 5 pagi tu aku dapat call dari Mesia. Mak aku call. Kata Aiman nangis tak henti2 dari kul 2 sampai kul 4.30 pagi. Nangis jerit. Mak aku kata macam kena rasuk. Macam orang mati mak. Aiman tetap tanak minum sket pun. Nampak botol je terus jerit nangis. Sua botol pun dia tutup mulut dia. Dia sanggup lapar je n terus tido. Dia nangis sampai badan dia lembek. Haaa time tu aku dah tak senang duduk. Aku dah nangis macam ape je. Aku takut dia dehydrated. Aku cakap ngan Umi aku nak balik. Aku terus call en.hubby bincang n terus en.hubby kata aku balik. Aku terus cek the earliest flight balik kul 8.55 pagi Ahad tu....

Aku sampai tengahari tu kat KL, Aiman still tak minum pape lagi. Air kosong je. Tu pun sket. Bila first time aku dapat dukung dia dalam keta lepas aku sampai tu, aku rasa dahi dia kering. Tak cukup air la tu. Aku terus breastfeed dia... Sian sangat aiman. Badan dia memang lembek la..

Malam tu Aiman seems okey je. Dia dah gelak2. Minum pun banyak. Kencing pun okey. Pupu dia a little bit pekat tak macam biasa tapi dahi dia still kering lagi. Tapi aku happy sangat anak aku okey je... Benda lain aku pikir nanti je. Yang penting skang ni my son.

World doesn't matter to me now. He's my world :)

10 comments:

Anonymous said...

bestnyer aiman dapat mommy yg super cool~ take care naemmommy!!!


xoxo
~S~

Anonymous said...

haha macam kena je ~S~ ni sape :)

Anonymous said...

naem,

its very2 true.

our world doesnt matter kan.

they are our world.

stujuk!

=)

Anonymous said...

Salam naem.
dah lama jadi silent reader kat sini. kita tak rapat kat skola dulu tapi saya suka lepak sini sebab:
1) kita first time mum
2) kita breastfeed baby kita
3) blog ni cantek dipandang mata ehehe

entry ni buat saya teringat anak saya, muhammad yang kurang minum ebm dan minum dengan banyaknya bila saya balik keje.

saya ni nak tinggal anak 1 malam pun tak sanggup. kursus 3 hari pun tanak pegi sebab tanak baby tercari2. sgt sedey baca entry ni...

berat dugaan nak tinggalkan baby ni kan? semoga semua urusan awak dipermudahkan.

selamat bergembira bersama aiman :)

husna @ mrs yassir

Anonymous said...

Ummi balqis : memang. dunia ni untuk diorang saja :) bila nak update lagi? hehe

husna : tima kasih la suka lepak sini. hehe dah brape bulan baby? hari tu rasanya tengok kat frenster je. ye slalu doa semoga urusan dipermudahkan. awak juga selamat bergembira dengan muhammad :)

Anonymous said...

waa...big sacrifice....:) be strong ya! stabilize ur baby and yourself ya? so...naem nanti try bawak baby.get some1 to stay with u...relative ke sape2?
takpe....degree dpt abis anytime,so jgn terlalu sedih ye...yg penting ur love ones :)

Anonymous said...

naem dear...
take care...akak usahkn nk tinggalkn sehari,nk tinggalkn kt umah nenek every morning b4 gi keje pon mcm sedey je tgk zaquan pandang...
pandai pulak dia buat mata bulat dia...
mule2 ayah dia takde dulu,dia ngamuk2 gak,tp sbb dia blom cecah 5 month > lagi,so akak bley manage lg...
tp penahla dia x tido dr mlm smpai ke pagi...huuu...mmg susah hati sgt2...cmne pulak nk suh ayah dia balik msia...
ni sume challenge tuk kita...be strong...we can survive this dear!
kiss aiman for akak k...mmmuahh...

Anonymous said...

mommy aiman..
siannye aiman. naem tak pernah buat trial ke nak tinggalkan dia??msri tetiba je trus tinggalkan, of course la dia nangis mcm tak tentu arah sayang oii!!

lenkali, buat percubaan. mcm kita bg ebm tu. hari tinggalkan sejam.sok tinggalkan 2 jam. pastu tinggalkan baju kita yg tak berbasuh. biar dia cium bau badan kita. sian aiman!!

pasal CD tu, ada je yg murah. naem cuba tgk dulu kat babyznmom.com. sana ada banyak. kalu nak yg murah, boleh halo akak.akak orderkan.

Anonymous said...

NY Neko Kawaii : thanx min.. tgh buat pelan peralihan ni, ajar aiman minum botol n FM. so far dia mengamuk2 la hehe. Anyway hows ur baby? :)

kak izza : hehe tu pasal. nak tinggal kejap pn tak sanggup kan. tapi nak buat camne. ni tgh ajar aiman camne nak kena tinggal. mengamuk gak dia hehe. so bile kaluq nak balik?

kak yut : hehe takde la pulak ade org bagitau saye kena buat pelan peralihan. hehe. ok nanti sy surf the net gak cari CD nih. cam menarik :P

Anonymous said...

sedih nye bace entry ni.. just do what u think is the best.

~Our Little Family~